Blog

مدونة

Four mistakes to avoid when applying for a car loan

الأخطاء الأربعة عند تمويل السيارة

Four mistakes to avoid when applying for a car loan

الأخطاء الأربعة عند تمويل السيارة


April 25, 2020, midnight

If you’re in the market for a new car, don’t forget to put as much time into getting your car finance right as you do into getting the right wheels. In no particular order, these are some common mistakes to avoid...

1- Not working out your budget

Lenders have responsibilities to ensure you can reasonably afford to repay any proposed loan repayments, so having a realistic idea of your affordability is a good start.

Not only will it help you feel confident you can afford to repay your car loan – it will also give you a ballpark figure on what type of car you can be looking at. When working out your budget, don’t forget to factor in all your regular outgoings – even the gym membership.

2- Not knowing your credit score

Besides your affordability, your credit score is another important thing to consider when applying for a loan. It can be the deciding factor in whether your loan is approved or declined; and at the very least, it will influence how much you can borrow, and on what terms.

Did you know that it’s not just defaults or collections that will affect your credit score? Even paying your phone or power bill late, or missing a credit card payment, can impact on what your credit score is.

When applying for finance, the lender will look at your credit history to assess the likelihood of you repaying your loan on time. So consider checking it first (it’s free), and then take any necessary steps to improving it.

3- Not getting your finance sorted in advance

Getting approval before you start looking for a new car is all about knowing how much you can borrow.

In addition, having a ‘pre-approved’ loan puts you in a similar position to a cash buyer – which may give you some negotiation ability. Even better, it allows you to check out your new vehicle options at multiple car dealers, rather than having to find something you like at a car dealer where your finance is approved.

4- Not understanding the loan structure

In the excitement of getting a new car, it might be easy to skip over the fine points of the loan agreement. But it’s really important that you understand exactly what you are signing up for.

Even if you know that the payments are manageable within your budget, take some time to see what interest rate you are being charged, what fees apply and what your total repayments will end up costing. Plus, if you want to pay your loan back more quickly, you’ll want to make sure that there are no penalties that apply to early repayment.

Tayseer Finance can help you get the loan and loan structure that’s just right for you and your budget. Talk to us, and we’ll see if we can get you a pre-approval to go shopping for the next car of your dreams.


April 25, 2020, midnight

 

إذا كنت تفكر في الحصول على سيارة جديدة ، فلا تنسَ أن تخصص الكثير من الوقت للحصول على تمويل مناسب لسيارتك كما تفعل في الحصول على السيارة المناسبة. في أي ترتيب معين ، هذه بعض الأخطاء الشائعة عند تمويل السيارة ...

 

 

 
1- التقدير الغير جيد للميزانية
يتحمل الممولون مسؤوليات لضمان قدرتك على تحمل تكاليف سداد أي قرض مقترح بشكل معقول ، لذا فإن امتلاك فكرة واقعية عن القدرة على تحمل التكاليف يعد بداية جيدة.
 
لن يساعدك ذلك فقط على الشعور بالثقة في قدرتك على سداد قرض السيارة الخاص بك - بل سيعطيك أيضًا صورة تخيلية عن نوع السيارة التي يمكنك النظر إليها. عند وضع ميزانيتك ، لا تتغاضى عن المصروفات النثرية حتى عضوية صالة الألعاب الرياضية "الجيم".
 
2- عدم معرفة الحد الائتماني الخاص بك
بالإضافة إلى قدرتك على تحمل التكاليف ، فإن الحد الإئتماني الخاص بك هو شيء آخر مهم يجب مراعاته عند التقدم للحصول على تمويل سيارة. يمكن أن يكون العامل الحاسم في ما إذا كان التمويل الخاص بك قد تمت الموافقة عليه أو رفضه ؛ وعلى الأقل ، سيؤثر ذلك على المبلغ الذي يمكنك اقتراضه وعلى أي شروط.
 
هل تعلم أنه حتى دفع فاتورة هاتفك أو مخالفاتك في وقت متأخر ، أو فقدان الدفع ببطاقة الائتمان ، يمكن أن يؤثر على درجة الائتمان الخاصة بك.ستؤثر على درجة الائتمان الخاصة بك؟
 
عند التقدم بطلب للحصول على التمويل ، سوف ينظر المقرض في سجل الائتمان الخاص بك لتقييم احتمالية سداد القرض الخاص بك في الوقت المحدد. لذا فكر في فحصه أولاً (إنه مجاني) ، ثم اتخذ أي خطوات ضرورية لتحسينه.
 
3-عدم الحصول على موافقة التمويل الخاص بك مقدما
الحصول على الموافقة قبل البدء في البحث عن سيارة جديدة هو معرفة كم تستطيع الحصول على مبلغ التمويل.
 
بالإضافة إلى ذلك ، فإن الحصول على تمويل "معتمد مسبقًا" يضعك في وضع مشابه لمشتري السيارة بالكاش - مما قد يمنحك بعض القدرة على التفاوض. والأفضل من ذلك ، أنها تتيح لك التحقق من خيارات سيارتك الجديدة لدى العديد من تجار السيارات ، بدلاً من الاضطرار إلى العثور على شيء يعجبك لدى تاجر سيارات حيث تتم الموافقة على تمويلك.
 
4-عدم فهم هيكلة التمويل
في نشوة فرحك بالحصول على سيارة جديدة، قد يكون من السهل تخطي النقاط الدقيقة في عقد التمويل. ولكن من المهم حقًا أن تفهم بالضبط ما تقوم بالتوقيع من أجله.
 
حتى إذا كنت تعلم أن الدفعات يمكن إدارتها في حدود ميزانيتك ، خصص بعض الوقت لمعرفة معدل الفائدة الذي يتم تحصيله منك ، وما هي الرسوم المطبقة وما هو إجمالي مدفوعاتك التي ستتكلف في النهاية. بالإضافة إلى ذلك ، إذا كنت ترغب في سداد القرض بسرعة أكبر ، فستحتاج إلى التأكد من عدم وجود رسوم تنطبق على السداد المبكر.
 
يمكن أن تساعدك التيسير للتمويل في الحصول على التمويل المناسب لك ولميزانيتك. تحدث معنا ، وسنرى ما إذا كان بإمكانك الحصول على موافقة مسبقة للذهاب لشراء سيارة أحلامك.
 


Share and Engage

شارك وتفاعل معنا

Subscribe now to receive the latest promotions, Educations podcasts and videos , News and trends in the finance world.
إشترك الأن لتتلقى أحدث العروض الترويجية والأخبار والمواد العلمية والتعليمية في عالم المال والإقتصاد