Blog

مدونة

Best 3 ways to reduce fleet cost

أفضل 3 طرق لتقليل تكلفة أسطول السيارات

Best 3 ways to reduce fleet cost

أفضل 3 طرق لتقليل تكلفة أسطول السيارات


June 20, 2020, midnight

 

                                                                             


 

Reducing costs has always been one of the most effective paths to profitability for any business large or small. If you run a business and cutting costs isn't one of your personal mantras, then it really should be. Fleet costs can be one of the biggest expenses in a business, especially one that's constantly on the road, so reducing them is absolutely vital. Here are three tips to reducing your fleet costs over the long run.

1. Manage your fleet size

Selecting the optimal number of vehicles for your business is essential. Too many and you simply have capital tied up in non-productive resources, too few and you're potentially missing out on business because you don't have the vehicles for the job.

But size isn't the only consideration – the age of your fleet is important, too. While it's true that the older vehicles in your fleet may not be costing you much in depreciation, the cost of maintaining them can be very high indeed. And of course with each passing year they're losing their resale value. New vehicles are safer, more reliable and probably more economical. Finding that "sweet spot" when it's time to replace your vehicles is vital.

2. Consider your finances

If it's time to replace some of those older vehicles then it's important that you consider your financial options, because outright purchases may not be your best choice. By leasing those vehicles instead you won't have to stump up all that cash, leaving it available for more productive uses. Consider an operating lease, finance lease, hire purchase, or secured loan (chattel mortgage) instead.

3. Develop effective fleet policy

If managing your fleet has been a little ad-hoc until now, then it's time you added a bit of rigour to the process. Here are some things a fleet manager really needs to consider:

  • Develop a proper preventative maintenance strategy to minimize costs, prevent breakdowns and keep the show on the road.
  • Use telematics in your vehicles to monitor driver behavior and pick out the safest, most efficient routes from A to B.
  • Control the personal use of your business's vehicles with a properly developed policy. Excessive personal use of your business vehicles costs you money.
  • Use fuel cards to monitor fuel use, cut costs and simplify accounting.

If all of that sounds complex and time consuming then you're not wrong and I'm willing to bet it's not really part of your core business, is it? That's why it makes sense to outsource all that complexity to a business whose core business is fleet management.


June 20, 2020, midnight

                                                                                                  


 

لطالما كان خفض التكاليف أحد المسارات الأكثر فاعلية لتحقيق الربحية لأي شركة كبيرة أو صغيرة. حيث يمكن أن تكون تكاليف أسطول السيارات واحدة من أكبر النفقات في الأعمال التجارية، خاصة تلك التي تعمل باستمرار على الطرق، لذا فإن تقليلها أمر مهم للغاية. نقدم لك ثلاث نصائح لتقليل تكاليف أسطولك على المدى الطويل.

1. إدارة حجم أسطولك

من الضروري اختيار العدد الأمثل من المركبات التي تناسب طبيعة عملك. ولكن قد يكون لديك عدد كبير من السيارات ولكنك مرتبط برأس مال محدود ومبيعات محدودة. وقد يكون لديك عدد قليل من السيارات وهناك العديد من الفرص البيعية التي تخسرها بسبب عدم توفر سيارات للقيام بالأعمال.

لكن الحجم ليس هو الاعتبار الوحيد - عمر أسطولك مهم أيضًا. في حين أنه من الصحيح أن المركبات القديمة في أسطولك قد لا تكلفك الكثير في انخفاض سعرها بسبب قدمها ، ولكن تكلفة صيانتها يمكن أن تكون عالية جدًا. وبالطبع مع كل عام يمر يفقدون قيمة إعادة البيع. ولهذا المركبات الجديدة أكثر أمانًا وأكثر موثوقية وربما اقتصادية. فعليك العثور على "الوقت المناسب" عندما يحين وقت استبدال مركباتك.

2. النظر في خيارات التمويل

إذا حان الوقت لاستبدال بعض تلك المركبات القديمة، فمن المهم أن تفكر في خياراتك التمويلية، لأن عمليات الشراء المباشرة قد لا تكون خيارك الأفضل. فعن طريق تأجير تلك المركبات ، لن تضطر إلى دفع كل تلك الأموال ، وتركها متاحة للاستخدامات الأكثر إنتاجية. فكر في تمويل أسطول السيارات عن طريق الإيجار التشغيلي ، أو الإيجار التمويلي ، أو مرابحة السيارت.

3. تطوير سياسة الأسطول الفعال

إذا كنت لاتعطي إدارة أسطولك وقتا كافيا حتى الآن، فقد حان الوقت لإضافة القليل من الإهتمام لهذا الأمر. فيما يلي بعض الأشياء التي يجب على مدير الأسطول وضعها في الاعتبار:

• وضع استراتيجية الصيانة الوقائية المناسبة لتقليل التكاليف ، ومنع الأعطال والحفاظ على السيارات على الطريق.

• استخدم تقنيات المعلومات في مركباتك لمراقبة سلوك السائق واختيار أكثر الطرق أمانًا وكفاءة من أ إلى ب

• التحكم في الاستخدام الشخصي لمركبات عملك بسياسة مطورة بشكل صحيح. الاستخدام الشخصي المفرط لمركبات عملك يكلفك المال.

• استخدام بطاقات الوقود لمراقبة استخدام الوقود ، وخفض التكاليف وتبسيط المحاسبة.

إذا كان كل ذلك يبدو معقدًا ويستغرق وقتًا طويلاً ، فأنت لست مخطئًا وأنا على استعداد للمراهنة على أنه ليس جزءًا من عملك الأساسي ، أليس كذلك؟ هذا هو السبب في أنه من المنطقي الاستعانة بمصادر خارجية لكل هذا التعقيد إلى الشركات التي تتمثل أعمالها الأساسية في إدارة الأسطول.



Share and Engage

شارك وتفاعل معنا

Subscribe now to receive the latest promotions, Educations podcasts and videos , News and trends in the finance world.
إشترك الأن لتتلقى أحدث العروض الترويجية والأخبار والمواد العلمية والتعليمية في عالم المال والإقتصاد